Image
Ik ben meer dan mijn kassaticket Award

Ik ben meer dan mijn kassaticket Award - Breng je stem uit

Actualiteit

Voor het tweede jaar daagden Rikolto, Test Aankoop, Gezinsbond, Fairtrade Belgium en Gezond Leven onze supermarkten uit voor de Ik ben meer dan mijn kassaticket Award. In deze editie focust de award zich op initiatieven die gezonde en duurzame voeding voor kinderen en jongeren gemakkelijk en aantrekkelijk maken. Slechts 2 initiatieven kregen een nominatie van de expertenjury. En jij kan meestemmen op de winnaar.

Van de 7 inzendingen, nomineerde een kritische expertenjury deze twee initiatieven: "Superplus" van Delhaize en "De Pottenlikkers" van Colruyt (Laagste Prijzen).

Loes Neven, juryvoorzitster en Senior stafmedewerker gezonde voeding bij Vlaams Instituut Gezond Leven: "Beide initiatieven werken met bekende mediabedrijven gespecialiseerd in populaire kinderformats om gezonde voeding aantrekkelijk te maken bij de jonge doelgroep, zowel buiten als binnen de winkelomgeving. De initiatieven zijn ingebed in een langetermijnstrategie rond gezondheid, waarbij ook het voedingsaanbod structureel gezonder wordt gemaakt."

De pottenlikkers van Colruyt Group

De Pottenlikkers is een samenwerking tussen Colruyt Laagste Prijzen en Studio 100 om via een educatief kookprogramma voor en door kinderen evenwichtige voeding te promoten bij kinderen. De samenwerking bestaat uit een televisieprogramma met bijhorende marketingacties in de winkel. ‘De Pottenlikkers’ wil kinderen op een speelse en ongedwongen manier laten experimenteren en bijleren in de keuken. Op die manier wordt er een nieuwe generatie ‘Pottenlikkers’ klaargestoomd en worden zij ambassadeurs van groenten en fruit, zowel voor hun leeftijdsgenoten als hun ouders.

Image
De pottenlikkers van Colruyt Group

Superplus van Delhaize

Superplus is het nieuwe getrouwheidsprogramma dat gezonder eten ook letterlijk goedkoper maakt. Delhaize voerde het Nutri-Score-label in op alle producten van haar huismerk. Daarnaast wordt de samenstelling van de producten voortdurend herbekeken om de Nutri-Score te verbeteren. Het sluitstuk van de strategie is nieuwe getrouwheidsprogramma: SuperPlus. Daarmee genieten klanten van kortingen tussen 5% en 15% op meer dan 5.000 producten met Nutri-Score A en B en op alle groenten en fruit. Via recepten in het stripalbum 'De Magische Keuken', gemaakt in samenwerking met Disney, worden ook kinderen warm gemaakt om voor gezonde voeding te kiezen.

Image
Superplus van Delhaize
Image
Ik ben meer dan mijn kassaticket Award

Breng je stem uit

Welk initiatief is volgens jou het effectiefst om jouw kinderen beter te doen eten? Stem mee! 

 

Meer informatie over de campagne vind je op meerdanmijnkassaticket.be