Jaarverslag 2023
Lees of download hier het jaarverslag met de hoogtepunten en onze impact in het jaar 2023.
Trots trapte 11.11.11 2023 af in een nieuw jasje. Met opvallende accenten, een scherp en fris verhaal en een gloednieuwe stijl. Klaar voor de vele uitdagingen die 11.11.11 ook in 2023 wachtten.
Partners van 11.11.11 schoten de slachtoffers van de aardbeving in Syrië en Turkije te hulp. In België kwam 11.11.11 in actie tegen de pushbacks van mensen op de vlucht aan de Europese buitengrenzen en lanceerden we een petitie tegen de Tunesiëdeal. Samen met een brede Belgische coalitie zetten we ook stappen vooruit voor de bescherming van werknemers wereldwijd. En dan moest de najaarscampagne voor klimaatrechtvaardigheid nog komen. Met onze vrijwilligers, schenkers en lidorganisaties zetten we 400 acties op en zamelden we geld in voor onze internationale partners.
Want JA: waar onrecht heerst en mens en natuur worden uitgebuit, komen wij in actie. Samen vormen we 1 beweging die uitbuiting de wereld uit helpt.
Hartelijk dank.
Bea Cantillon, voorzitter.
Financieel verslag van de campagne
In het financieel verslag krijg je een gedetailleerd overzicht van de diverse campagneopbrengsten per provincie en per gemeente. Je vindt er ook de nationale campagneopbrengsten zoals de verkoop van 11.11.11-merchandising.
Ook in 2023 was internationale solidariteit geen hol begrip. Dit jaar stond onze campagne opnieuw in het teken van klimaatrechtvaardigheid. Tijdens de novembermaand haalden duizenden vrijwilligers alles uit de kast om van de 11.11.11-campagne een succes te maken en om de campagneslogan ‘wij zien het probleem niet, wij zien oplossingen’ kracht bij te zetten.
Samen met onze vrijwilligers en schenkers gingen we er weer voluit voor om klimaatonrecht te stoppen. En hoe!
- De vlaggen, banners en affiches in onze nieuwe huisstijl waren alomtegenwoordig
- Meer dan 400 activiteiten zetten onze vrijwilligers op.
- 320 acties werden er op het actieplatform gepubliceerd.
- Ruim 2,8 miljoen Vlamingen kwamen in aanraking met ons campagnethema via advertenties in publicaties, op TV en social media.
- Samen met onze 11-groepen slaagden we erin om 300 keer te verschijnen in kranten, op de radio of op tv.
In totaal haalden we zo’n 5.018.396 euro op.
Middelen die we samen met de leden van de koepel en onze internationale partners inzetten om positieve maatschappelijke verandering teweeg te brengen en onrecht een halt toe te roepen.
Ons respect voor en dank aan al diegenen die tijd, energie en creativiteit investeerden in deze campagne is oprecht en grenzeloos. Vrijwilligers, schenkers, leden van de koepel, solidaire steden en gemeenten: een enorm hard bedankt.
Tot volgend jaar!
Of lees het hier: