Groep kinderen springt de lucht in in hesjes 11.11.11
nieuws: 11.11.11

Jaarverslag 2021

In 2020 verliep de campagne bijna volledig online.  In 2021 was de novembermaand opnieuw van .... 11.11.11 en haar duizenden vrijwilligers.  Vind hier het jaarverslag en het financieel verslag van 2021.

18 mei 2022

Investeer mee in een betere wereld

Met veel goesting stonden we er weer in het najaar van 2021.  Investeer mee in internationale solidariteit, dat was de slogan van onze campagne.  Corona maakte het onze vrijwilligers opnieuw niet gemakkelijk, maar ze haalden alles uit de kast om ook deze campagne honderden acties te organiseren, fysiek of digitaal.  De groei op digitaal vlak zetten we onverminderd verder en is voor onze vrijwilligers een welkome aanvulling op hun fysieke activiteiten.

Beleids- en internationaal werk behoren het hele jaar door tot het DNA van 11.11.11.  Zo zetten we in op betere bescherming van vluchtelingen, klimaatbeleid en transparante fiscaliteit.  We doen dat hier in België en Europa. Onze partners strijden dag in dag uit in Afrika, Azië, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.

Lees of download hier het jaarverslag met beeld en tekst over de hoogtepunten van het jaar 2021.

Het financieel verslag 2021

In het financieel verslag krijg je een gedetailleerd overzicht van de diverse opbrengsten per provincie en per gemeente.  Je vindt er ook de nationale campagneopbrengsten zoals de verkoop van 11.11.11-merchandising.

In totaal haalden we 5 617 311,94 euro op.  We zijn opgetogen dat mensen zelfs in tijden van crisis in een betere wereld willen investeren via 11.11.11.  Grenzeloos veel respect en dank aan iedereen die zoveel tijd, energie en creativiteit investeerde in de campagne.

Cover financieel verslag 2021 - Investeer mee in een betere wereld
Spandoek 'We are all dreamers'

Waarom 11?

11.11.11 is de koepel van internationale solidariteit.
Wij willen uitbuiting de wereld uit. Iedereen – waar ook ter wereld - heeft recht op een menswaardig bestaan. Om echt iets te veranderen moeten macht en middelen eerlijker worden verdeeld.
We richten onze blik dan ook op de wereld en stellen het huidige systeem in vraag. Een rechtvaardige wereld voor mens en natuur kan als we samen druk zetten. Met 11.11.11 brengen wij mensen, groepen en organisaties bijeen om die verandering waar te maken.
Want samen staan we sterker dan alleen.

11 in beweging