Sa'ada

Sa’ada is een erkende Belgische vzw die samenwerkt met de erkende Mauritaanse vzw Medinati om o.a. het onderwijs in Chinguetti, Mauritanië, te versterken. Daarnaast sensibiliseren beide vzw's rond de SDG's (Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties) en zetten ze zich in om intercultureel en interreligieus begrip en respect te vergroten. Sa’ada en Medinati beogen geen eenzijdig ontwikkelingsproject, maar wel een wederzijdse samenwerking, gebaseerd op gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid, openheid en respect.     

 

Het samenwerkingsproject Sa’adatuna verbindt mensen van diverse culturele en religieuze achtergronden om geluk, voorspoed en welzijn te bevorderen. Belgische scholen kunnen via Sa'ada samenwerken met een Mauritaanse school. Ook bedrijven of particulieren kunnen Sa'ada contacteren om de mogelijkheden voor een persoonlijke uitwerking van Sa'adatuna te bespreken. 

Over de organisatie in België

Actief in provincie(s)
Antwerpen
Brussel
Limburg
Oost-Vlaanderen
Vlaams-Brabant
West-Vlaanderen
Actief in gemeente(s)
Malle
Opstartjaar
2024
Fiscale attesten
aanvraagprocedure voor erkenning is lopende
Thema(s)
Ecologie / klimaat
kinderen- en jongerenrechten
Onderwijs

Over de organisatie in het partnerland

partnerland(en)
België
Mauritanië
Partnerorganisatie(s)
Medinati

Missie

Sa’ada = geluk, voorspoed, welzijn 

Medinati = mijn stad (Chinguetti, Mauritanië)

Sa’adatuna = ons gedeeld geluk, onze gedeelde voorspoed, ons gedeeld welzijn

Onze missie is om geluk, voorspoed en welzijn te bevorderen door deelnemers van diverse culturele en religieuze achtergronden te verbinden, meer specifiek kinderen, jongeren en onderwijsverantwoordelijken uit België en Chinguetti, Mauritanië. 

Sa’adatuna streeft naar persoonlijke groei en ontwikkeling op verschillende niveaus, zoals academische vorming, persoonlijke vorming, burgerschap, natuureducatie, klimaatbewustzijn, gezondheid en cultuur. We zetten ons in voor het bevorderen van onderwijskwaliteit en gelijke onderwijskansen. 

Wij creëren een ervaringsgerichte, verbonden leeromgeving die wederzijds begrip, respect, zelfzorg en zorg voor de natuur stimuleert, waardoor studenten en onderwijsverantwoordelijken hun volledige potentieel kunnen bereiken en een positieve impact kunnen hebben op zichzelf, anderen en de wereld.

Historiek

opgestart in 2024