Campagnethema 2023 - klimaatonrecht

Wij zien het probleem niet

In 2022 hebben we het brede publiek bewust gemaakt over klimaatonrecht. Dit jaar gaan we een stap verder. We willen niet enkel in de verontwaardiging blijven hangen maar iedereen verenigen die oplossingen ziet.

We zetten mensen op het verkeerde been, door een twist te geven aan ‘het probleem’ en vervolgens te landen op een hoopvolle boodschap:

“Wij zien het probleem niet. Wij zien oplossingen.”

Je voelt het meteen: de spanning die het beeld met het woord ‘probleem’ oproept, en een NGO als 11.11.11 die uitdagend durft te stellen dat ze ‘het probleem’ niet zien. Het is daarom ook een interessante manier om het gesprek te starten met je vrienden, familie, collega’s of tijdens je actie. Deze campagne wordt zo een uitnodiging om dieper te duiken in klimaatrechtvaardigheid en om te kijken naar de oplossingen voor klimaatonrecht.

Hiernaast zie je het campagnebeeld. 

Voorlopige campagnebeeld

Wij zien oplossingen

Die oplossingen worden doorheen de campagne ook duidelijk en concreet gemaakt met internationale verhalen uit Azië, Latijns-Amerika en Afrika. Zo tonen we hoe we tot een klimaatrechtvaardige wereld kunnen komen: via internationale samenwerking, via kennisuitwisseling, door partners aan te moedigen in hun politieke lobbywerk, via juridische ondersteuning om de strijd te kunnen aangaan tegen multinationals, enzovoort.

Je kan de campagneverhalen online terugvinden: 11.be/klimaatonrecht. 

Tot slot: met onze najaarscampagne willen we mensen massaal aanzetten tot een financieel engagement. Daarnaast willen we ook groeien als beweging en breed mobiliseren. Dit doen wij onder andere met een vernieuwend activiteitenaanbod en dit bereiken we vooral dankzij jouw lokale actie en deze van de vele 11.vrijwilligers. Ook draagt de campagne bij aan het verder installeren van de vernieuwde identiteit van 11.11.11 bij onze fans, sympathisanten en het brede publiek. Strength in numbers in de praktijk.

Lees er meer over in de campagnebrochure

2 vrijwilligers